fredag den 24. maj 2013

Så få dig dog et liv kvinde!



Da jeg var barn, så var min far vild med at filme. Han filmede løs på alle ferier og lagde baggrundsmusik på. Eller baggrund og baggrund... det var tysk (lederhosen) musik på vol. 180 eller svensk Evert Taube på cirka samme lydniveau, så ligefrem baggrundsmusik var det ikke just. Han var skam også avanceret. En juleaften filmede han min storebrors actionman (fortidens drengedukke Ken)Og så skulle dukken bevæge sig. Så min far flyttede på dukkens bentøj, hen over kakkelbordet gik det, i en times tid. Det blev så til cirka 20 sekunder af noget, der i bedste fald, vil kunne beskrives som hjemmevideo!
Og så havde han en forkærlighed for at filme i sin have. Sådan lidt a la "Her ser vi en solsort" - i hele tre minutter ! Og så gik han videre til samtlige blomster i haven. Dem filmede han så også i en rum tid. Lang rum! (Og nej, det kan man ikke sige).
Og så går årene jo. Smalfilm blev overspillet til dvd (men sangene var de samme). Og pludselig tager jeg så mig selv i at gå rundt - nu med en Iphone - og tage billeder af mine snitblomster..... og min vandmelon (hvad skér der?) og en sten i haven.
Ak!
















Ingen kommentarer:

Send en kommentar