onsdag den 12. juni 2013

Mad, blomster og en bog til Oskar

Da jeg var barn, så elskede jeg at læse De fem-bøger. Kan I huske dem? Der var flere ting, der tryllebandt mig. Først og fremmest maden! Nøj, hvor fik de børn meget lækkert mad og i helt forrygende mængder også. Og da jeg selv også altid har været vild med mad, så var det altså my kind of book.
Og så var der jo Anne, tror jeg, hun hed. Hende lillesøsteren, der havde rengøringsvanvid i en meget tidlig alder. Og her kommer der så en tilståelse: Jeg ligner hende nok til en vis udstrækning. Ikke sådan at jeg har et desinficeret hjem 24-7. Det lader sig slet ikke gøre, når man bor sammen med min yngste. Men jeg kan faktisk godt lide at gøre rent. Og jeg elsker at ordne! Smide ud, effektivisere arbejdsgange, sortere, få orden på osv. Sådan lidt en dansk udgave(og ret meget fattigere) af amerikanske Martha Stewart. Men på min måde..
Og så det med blomster. Jeg kan altså ikke lade være med liiige at sætte en gren hist og her eller en enkelt blomst og et lys.
Det kommer lidt i bølger. Jeg er slet ikke i nærheden af at være kronisk med min "ordne-ting". Det er måske meget heldigt..






                                                                                          

Jeg købte en ny bog til Oskars godnathistorie i dag. Håber den er et hit.








Så den her plante ovre hos Claus Dalbys blog Hooold nu k... en lækker have! Nå, men blomsten hedder så påskeklokke. Jeg troede, at det var en slags julerose, men der blev jeg så klogere. Og jeg har den i min lille have. Den er fin, synes jeg.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar